torstai 3. kesäkuuta 2010

vapaalla ja edelleenkin harjoitellaan irtaantumista

Neljä päivää vapaata ja tuntuu luksukselta. Töissä töitä riittää. Paine kasvaa, fuusio lähenee. Ilmapiiri muuttuu kylmemmäksi. Mikäli ilmapiiri muuttaa sietämättömäksi olen valmis lähtemään. Irrottelen itseäni jo pikku hiljaa varmuuden vuoksi. Heinäkuussa fuusio muuttuu todeksi. Heinäkuussa olen ollut kahdeksan vuotta tässä yhtiössä töissä. Tunnen tietynasteista lojaalisuutta työkavereita ja pomoani kohtaan. Kaikella on tosin rajansa.
Vapaa-ajalla olen viime kuukausien aikana ollut menossa ja mukana vaikka missä ja nyt olen huomannut, että tarvitsen tästäkin vapaata. Ei minun tarvitse olla nyt ihan kaikessa mukana. Olen hyvä ottamaan heppoisin perustein vastuuta ja tehtäviä. Hieno strategia sekin, että kuuluu joukkoon ja on olevinaan tärkeä. Pakko laittaa jarrut päälle, kun meinaa vapaa-ajalla burn-outia tulla. Ja jotenkin on tullut tältä keväältä "uusiin ihmisiin tutustuminen"-kiintiö täyteen.

Lähes koko toukokuun täällä tuli vettä, kesäkuu alkoi samalla tavalla. Vettä tulee, on harmaata. Tänään oli vain pilvistä. Sain perheen puhuttua ympäri lähtemään kanssani pyöräilemään ja seuraamaan tulvivaa Tonavaa. Virran kohina ihan mieletöntä.Vesi oli tietenkin likaista. Ei todellakaan kauniin näköistä - onneksi on photoshoppi!


Luonnosta löytyikin mukavempaa valokuvattavaa.

Kotimatkalla ostimme tämän vuoden ensimmäiset mansikat maantiekojusta. Mansikoistakin huomaa, että kesä on myöhässä. Mutta ehtiihän sitä vielä.
ei taida olla ihan eu-direktiivin mukainen mansikka ;-)

Ei kommentteja: