tiistai 20. tammikuuta 2009

Poissaolo

Keskustelu äidin ja tyttären (12v.) välillä:
T: Äiti, sun täytyy kirjoittaa mulle ensi viikon keskiviikolle poissaololappu.
Ä: Miksi?
T: Bealla on synttärit ja ne alkavat jo kello kaksi. Joten en voi mennä liikuntatunnille. Kirjoita, että menen lääkäriin.
Ä: Miksi minun pitää kirjoittaa, että menet lääkäriin?
T: Sofia on myös kutsuttu ja hänen äitinsä kirjoittaa poissaololappuun, että he ovat lääkärissä tai teatterissa.
Ä: Ymmärrän. Mitäs jos annan sinulle luvan mennä juhliin ja kirjoitan lappuun, että olet poissa tunnilta, koska sinut on kutsuttu syntymäpäiväjuhliin?
T: En tiedä voiko sitä kirjoittaa...
Ä: Jos tämä asia on kerran minun vastuulla, niin me kirjoitetaan poissaoloon oikea syy. Mikäli asiasta tulee sanomista, hoidan minä keskustelun koulun kanssa. Minulle rehellisyys on tärkeätä.
T: OK.

Synttärit ovat huomenna. Mikäli tulee sanomista, raportoin tietenkin tänne.

Ei kommentteja: